توزیع 5 هزار ترجمه قرآن به زبان «مَلیالَم» در هند  
کد خبر: 3872600
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶

توزیع 5 هزار ترجمه قرآن به زبان «مَلیالَم» در هند  

گروه بین‌الملل ــ سازمان اوقاف دینی ترکیه از توزیع 5 هزار نسخه ترجمه قرآن به زبان «مَلیالَم» در ایالت «کرالا» واقع در جنوب هند خبر داد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «ینی شفق»، «احسان آچیک»، نایب رئیس هیئت امنای سازمان اوقاف دینی ترکیه، در بیانیه‌ای اعلام کرد: این سازمان 5 هزار نسخه ترجمه قرآن را به زبان مَلیالَم در شهرهای مختلف ایالت کرالا در هند توزیع کرده است.
 
در این بیانیه آمده است: این اقدام در چارچوب طرح «هدیه من قرآن است» که در سال 2015 میلادی از سوی سازمان اوقاف دینی ترکیه راه‌اندازی شد صورت گرفت.
 
سازمان اوقاف دینی ترکیه در نظر دارد در سال 2020 میلادی 100 هزار نسخه ترجمه قرآن کریم را به زبان‌های محلی کشورهای هند، نیجر، نپال، بنگلادش، پاکستان، آلبانی، مجارستان و ژاپن آماده و به این کشورها ارسال کند.
 
به گفته آچیک، از زمان آغاز طرح مذکور تاکنون، 294 هزار و 884 نسخه قرآن کریم در داخل ترکیه و 630 هزار و 160 نسخه ترجمه قرآن به 26 زبان مختلف در 67 کشور جهان توزیع شده است.
 
یادآوری می‌شود، زبان مَلیالَم (മലയാളം malayālam) یکی از چهار زبان عمده زبان‌های دراویدی و یکی از ۲۲ زبان در هند برای کاربرد اداری در ایالت کرالا و ناحیه هم‌پیوسته لاکشادویپ است.

در مجموع ۳۵ میلیون و 900 هزار نفر از مردم جهان به‌ویژه در جنوب هند به این زبان سخن می‌گویند.

انتهای پیام
captcha